چگونه فالوده درست کنیم + طرز تهیه فالوده با رشته آماده

09128177628 کارشناس فروش: خانم اطهری
آموزش درست کردن فالوده در خانه
فالوده یک دسر ایرانی می باشد که با استفاده از نوعی رشته نودل و شربت یخ زده شده آبلیمو تهیه می شود. بسیاری از مردم دوست دارند که این دسر خوشمزه را در خانه درست کنند که ما در این مقاله قصد داریم روش ساده تهیه فالوده را به شما آموزش دهیم.
صنایع برودتی اورانوس
صنایع برودتی اورانوس

فصل تابستان یک فصل گرم می باشد که اکثر مردم در این فصل به دنبال میل کردن یک خوراکی و دسر سرد و خنک می باشند. فالوده شیرازی یکی از دسر های قدیمی می باشد که در بین بسیاری از مردم محبوبیت بسیار زیادی دارد و علاوه بر کودکان بزرگسالان زیادی نیز از خوردن این خوراکی سرد لذت می برند. در این مقاله قصد داریم تا به شما طرز تهیه فالوده شیرازی در خانه را با کمترین مواد اولیه و تجهیزات آموزش دهیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فالوده شیرازی

فالوده شیرازی

فالوده یک دسر می باشد که برای درست کردن آن مواد اولیه زیادی نیاز نیست و شما می توانید با داشتن یکسری مواد مانند: رشته نودل، آبلیمو تازه، شربت گیلاس در کمترین زمان یک فالوده ی خوشمزه را به سبک و طعم و مزه ی بازاری آماده و میل کیند. در کشورمان بسیاری از بستنی و آبمیوه فروشی ها این دسر خوشمزه را به همراه بستنی زعفرانی سروو می کنند که در این مواقع برای درست کردن فالوده از یخچال فالوده استفاده می کنند. این خوراکی خوشمزه دارای طعمی بی نظیر می باشد که پر از طعم های پیچیده است.

مواد لازم فالوده

  1. رشته فرنگی

  2. آب

  3. شکر

  4. لیموترش

  5. شربت گیلاس یا آلبالو

طرز تهیه فالوده شیرازی

طرز تهیه فالوده

  1. نصف فنجان آب را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حدود نصف شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. یک هشتم قاشق چایخوری نمک و بقیه شکر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا حل شود. حرارت را بردارید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.
  2. در یک کاسه یا ظرف مناسب در فریزر، یک لیتر آب، شربت خنک شده، آبلیمو و گلاب را با هم مخلوط کنید، سپس در فریزر قرار دهید تا زمانی که کریستال های یخ در لبه های مخلوط شروع به تشکیل شدن کنند، حدود یک ساعت.
  3.  در یک قابلمه متوسط، چهار لیتر آب را به جوش بیاورید. نودل ها را اضافه کنید و کاملا بپزید تا جایی که لقمه ای باقی نماند، حدود هشت دقیقه یا طبق دستور روی بسته. آبکش کنید و بلافاصله با آب سرد بشویید. با استفاده از قیچی نودل ها را به قطعات 2.5 سانتی متری برش دهید، سپس آنها را در مخلوط شربت نیمه منجمد هم بزنید. مهم این است که قبل از اضافه کردن رشته، مخلوط شروع به یخ زدن کرده باشد تا همه آنها به ته ظرف فرو نروند، بنابراین اگر مخلوط شربت شما به زمان بیشتری نیاز دارد، قبل از اضافه کردن رشته، یک ساعت دیگر فریز کنید.
  4. برای چند ساعت بعد، هر ساعت، گرانیتا را با چنگال کاملا بتراشید تا از تشکیل تکه های یخی بزرگ جلوگیری کنید. مخلوط باید سبک و مطبوع باشد و با نودل های ترد پر شده باشد.
  5.  اینک فالوده شما آماده ی میل کردن می باشد، برای سرو، کاسه های فالوده را باتکه های لیمو ترش و شربت  سرو کنید.

آموزش فالوده

یخچال فالوده شیرازی

در بستنی و آبمیوه فروشی های بزرگ برای اینکه روزانه مراجعه کنندگان زیادی دارند برای تهیه ی فالوده از دستگاه فالوده ساز استفاده می کنند. این فریزر صندوقی در کمترین زمان می تواند حجم زیادی فالوده را آماده کند. جنس بدنه ی این محصول از استیل می باشد و در گذشت زمان دچار پوسیدگی نمی شود. عایق بندی به کاربرده شده در این دستگاه تزریق فوم می باشد که از اتلاف و هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. چرخ های تعبیه شده در قسمت پایینی آن به شما کمک می کند تا بتوانید آن را به راحتی حرکت دهید و جا به جا کنید. بستنی فروشی ها در کنار این محصول معمولا از تاپینگ بستنی و یخچال بستنی نیز استفاده می کنند.

نحوه سفارش یخچال فالوده شیرازی

شما مشتریان گرامی می توانید این محصول را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر از شرکت به صورت حضوری و غیر حضوری به ارزان ترین قیمت موجود در بازار خریداری نمائید. جهت استعلام از قیمت یخچال فالوده با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمائید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید