نگهداری فالوده در یخچال؟ مدت زمان و روش های نگهداری

09128177628 کارشناس فروش: خانم اطهری
روش نگهداری فالوده شیرازی
فالوده یکی از دسر های معرووف می باشد که محبوبیت خاصی در بین ایرانیان دارد. این دسر خوشمزه ریشه ای در شیراز دارد و به همین علت است که آن را با نام فالوده شیرازی می شناسند. برای آشنایی بیشتر با انواع روش های نگهداری این دسر خوشمزه با ما همراه باشید.
صنایع برودتی اورانوس
صنایع برودتی اورانوس

فالوده شیرازی یک دسر خنک می باشد که در فصل گرم تابستان مورد استقابل بسیاری از مردم قرار می گیرد. این دسر پر طرفدار یک نوع رشته می باشد که اغلب آن را با گلاب، شربت گیلاس و لیمو سرو می کنند. ممکن است که عده ای دوست داشته باشند که این دسر فوق العاده را در منزل آماده کنند، روش تهیه ی این دسر بسیار آسان است و شما می توانید در کمترین زمان آن را آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید. این دسر سرد خوشمزه را بسیاری از بستنی فروشی ها با بستنی سنتی میفروشند که این ترکیب بسیار بی نظیر و خوشمزه می باشد.

فالوده شیرازی

طرز تهیه فالوده شیرازی در منزل

برای تهیه ی فالوده تجهیزات خاص و زیادی نیاز نیست و چند تکه یخ، یک قابلمه و همزن نیاز دارید. مواد تشکیل دهنده ی شامل: رشته فالوده یا نودل برنج، شربت آلبالو یا گیلاس می باشد که می توانید به راحتی آن ها را از فروشگاه و سوپرمارکت خریداری نمائید. برای پخت رشته ها به 10 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارید و پس از پخت برای تکمیل فرایند آماده سازی به 2 ساعت زمان برای انجماد نیاز دارید.

فالوده دارای تاریخ انقضا نمی باشد و شما می توانید به مدت طولانی آن را نگهداری کنید و در هر زمانی که می خواهید آن را میل کیند. اما لازم به ذکر است که بهتر است این دسر خوشمزه به صورت تازه مصرف شود زیرا با گذشت زمان و نگهداری رشته ها در فریزر به دلیل تجمع یخ رشته ها کیفیت خود را از دست می دهند و در نهایت تجمع یخ ها باعث ذوب آن ها می شود.

مواد لازم برای تهیه فالوده 

  • 50 گرم رشته فالوده
  • شکر 150 گرم
  • 500 میلی لیتر آب
  • 60 میلی لیتر آبلیمو
  • 2 قاشق غذاخوری گلاب
  • شربت آلبالو 80 میلی لیتر
  • 1-2 قطره رنگ خوراکی زرد (اختیاری)
  • 50 گرم پسته له شده برای سرو

طرز تهیه فالوده شیرازی

طرز تهیه فالوده

برای تهیه ی رشته فالوده در ابتدا نشاسته را در آب می پزند تا به صورت خمیری شکل تبدیل شود، در ادامه به کمک دستگاه پرس رشته ساز سنتی در یک کاسه آب سرد می گذرانند. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل این رشته را به راحتی از فروشگاه خریداری نمائید.

بعد از پخت رشته ها آن ها را آبکش نمائید و تا انجام مراحل بعدی آماده سازی برای خنک شدن آن ها را در یخچال نگهداری نمائید. سپس شکر را به همراه آب در یک قابلمه ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا شکر به طور کامل حل شود و به یک شهد غلیظ تبدیل شود 3 الی 5 دقیقه اجازه دهید تا خنک شود و در ادامه آبلیمو و گلاب (در صورت اختیار رنگ خوراکی) را به آن اضافه کیند. مخلوط به دست آمده را در قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید و بگذارید حداقل 1 الی 2 ساعت خنک شود.

 تکه های یخ را در مخلوط کن خرد کنید. دقت داشته باشید که نباید آب شوند. یخ خرد شده را با نودل برنج ترکیب کرده و حدود پانزده دقیقه یا تا زمانی که رشته فرنگی سفید شده و یخ زده شود به فریزر برگردانید. اینک فالوده شما آماده می باشد و می توانید آن را به همراه شربت گیلاس و آلبالو، لیمو ترش، نعنا و چاشنی های دلبخواهتان میل نمائید.

محصولات مرتبط: فریزر صندوقی، یخچال بستنی، تاپینگ بستنی

نگهداری فالوده در یخچال

فالوده را بهتر است به صورت تازه میل کرد و حداکثر 2 روز در فریزر نگهداری کرد گرچه این خوراکی خراب یا فاسد نمی شود ولی کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. فروشندگان خیابانی که فالوده می فروشند نیز فالوده را با استفاده از یخچال فالوده تهیه می کنند و به صورت تازه به عرضه می رسانند.

طرز تهیه فالوده

نحوه نگهداری فالوده در یخچال

برای نگهداری از این دسر پر طرفدار کافیست آن را در یک ظرف بریزید و در فریزر نگهداری کنید. و در 20 دقیقه قبل از سرو آن را از فریزر خارج کنید تا به دمای محیط برسد. و سپس مخلوط رشته و شربت یخ زده را به همراه چاشنی دلخواهتان نوش جان کیند.

قیمت یخچال فالوده شیرازی

شما مشتریان گرامی می توانید به راحتی این یخچال صنعتی را به صورت حضوری و غیر حضوری به ارزان ترین قیمت بازار خریداری نمائید و توسط مجرب ترین کادر باربری محصول خود را تحویل بگیرید. همچنین لازم به ذکر است که می توانید جهت استعلام از قیمت تمامی محصولات با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمائید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید